Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Η Πάτρα δείχνει τον δρόμο…


Την εποχή που τα δρομολόγια του ΟΣΕ συρρικνώνονται ή καταργούνται, όπως συνέβη στην Πελοπόννησο, η Πάτρα δείχνει τον δρόμο, αλλά και τον τρόπο της ανάκαμψης και της βιώσιμης ανάπτυξης του τρένου.
Συγκεκριμένα, ο προαστιακός σιδηρόδρομος που συνδέει την Πάτρα με το Ρίο έχει γίνει το δημοφιλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς, ενώ πληθαίνουν τα αιτήματα από τις τοπικές κοινωνίες για την επέκταση των δρομολογίων και προς άλλες περιοχές της Αχαΐας, όπου υπάρχει η σιδηροδρομική υποδομή. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδωσε διαβεβαιώσεις προς εκπροσώπους τοπικών φορέων για επέκταση των δρομολογίων προς τον Αγιο Βασίλειο και τον Ψαθόπυργο τουλάχιστον για τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ενδεικτικό της αποδοχής του προαστιακού σιδηρόδρομου είναι το γεγονός ότι καθημερινά μετακινούνται περισσότερα από 1.000 άτομα, ενώ κάτοικοι της περιοχής Καστελοκάμπος έβαλαν, μέσω του τοπικού συλλόγου, χρήματα για να κατασκευαστεί αποβάθρα, ώστε να εξυπηρετούνται και αυτοί με το τρένο. Επίσης, ο προαστιακός σιδηρόδρομος έχει βοηθήσει σημαντικά στη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, αφού εκτιμάται ότι σε μηνιαία βάση περίπου 50.000 λιγότερα αυτοκίνητα κινούνται από το Ρίο στην Πάτρα και αντίστροφα.

Τα δρομολόγια εκτελούνται ανά μία ώρα και ο συνολικός χρόνος μετακίνησης από την Πάτρα προς το Ρίο και αντίστροφα δεν ξεπερνάει 15 λεπτά. Το εισιτήριο απλής μετάβασης κοστίζει 1,40 ευρώ, ενώ για τους φοιτητές φθάνει το 1 ευρώ. Επίσης το 40% των επιβατών που μετακινούνται καθημερινά με τον προαστιακό χρησιμοποιεί μηνιαίες κάρτες πολλαπλών διαδρομών. Οι απλές κοστίζουν 20 ευρώ και οι φοιτητικές 10 ευρώ.

Οσον αφορά την επέκταση του προαστιακού, εκτιμάται ότι μπορεί να συμβάλει σημαντικά και στην τόνωση του εσωτερικού τουρισμού. Μάλιστα θετικές εισηγήσεις για την επέκταση του προαστιακού έχουν γίνει και από την τοπική υπηρεσία του ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντικά έσοδα για τον οργανισμό. Στο πλαίσιο αυτό έχουν γίνει προτάσεις για τη δημιουργία δύο στάσεων στις περιοχές Αγυιά και Μποζαΐτικα, στη βόρεια πλευρά της Πάτρας, και τριών στάσεων στη νότια πλευρά, ώστε να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι κάτοικοι.


Tου Ηλια Kανιστρα για την KAΘΗΜΕΡΙΝΗ