Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Tο «Δέντρο της ζωής», δίχασε το κοινό και τους κριτικούς στο Φεστιβάλ του Κινηματογράφου των Καννών.



Το «Δέντρο της ζωής», το νέο φιλμ Τέρενς Μάλικ που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα, διεκδικώντας το Χρυσό Φοίνικα, δίχασε κοινό και κριτικές επιτροπές στο Φεστιβάλ των Καννών. Η μυστικότητα γύρω από την υπόθεση της ταινίας, σε συνδυασμό με την τελειομανία του αινιγματικού σκηνοθέτη της, δημιούργησαν μεγάλες προσδοκίες στις Κάννες.





Σύμφωνα με το Reuters, μετά την προβολή του φιλμ, μαζί με τα χειροκροτήματα ακούστηκαν και έντονες αποδοκιμασίες.

Στο δράμα, με πρωταγωνιστές τους Μπραντ Πιτ και Σον Πεν, ξετυλίγεται η ιστορία μιας αμερικανικής οικογένειας τη δεκαετία του ’50. Ο Μπραντ Πιτ υποδύεται τον πατέρα τριών αγοριών σε μια μεσοαστική πόλη που σκοπεύει να εμπνεύσει πειθαρχία και σκληρότητα, στα παιδιά του-καθώς η πίστη του στον κόσμο της κατανάλωσης ξεθωριάζει και βρίσκεται αντιμέτωπος με την απόλυση. «Ο πατέρας είναι αυτός που προσφέρει τα πάντα στην οικογένεια και στο φιλμ βλέπoυμε ότι το αμερικάνικο όνειρο, όσο μεγαλώνουμε και το καταλαβαίνουμε, δεν αποδίδει», δήλωσε ο Μπραντ Πιτ.

Η δομή του έργου δεν ακολουθεί τις παραδοσιακές φόρμες. Η Guardian και το Variety αποθέωσαν την σκηνοθεσία του Μάλικ, ενώ άλλοι θεώρησαν τα μεγάλα πλάνα και εμμονές του διάσημου σκηνοθέτη εξεζητημένα και πομπώδη.

Πιο συγκεκριμένα, ο σκηνοθέτης αφιέρωσε αρκετά εντυπωσιακά πλάνα σε φυσικά φαινόμενα και τοπία: φαράγγια, ηφαίστεια, εκρήξεις στην επιφάνεια του ήλιου και δάση από την εποχή των δεινοσαύρων, αποκτούν άλλη διάσταση μέσα από το φακό του. Όπως ανέφερε στους LA Times ο Τζακ Φισκ, επί σειρά ετών συνεργάτης του Μάλικ, ο σκηνοθέτης μάζευε υλικό για την συγκεκριμένη ταινία από την αρχή της καριέρας του, σχεδόν σαράντα χρόνια.

Αίσθηση προκάλεσε και η απουσία του Μάλικ από την τελετή και την παραδοσιακή συνέντευξη τύπου που λαμβάνει χώρα μετά τις προβολές. Ο γάλλος σκηνοθέτης Λικ Μπεσόν με δηλώσεις του στο Reuters δικαιολόγησε τον σκηνοθέτη ως έναν «πάρα πολύ ντροπαλό άνθρωπο». Ο Μπραντ Πιτ τον υπερασπίστηκε επίσης δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Θέλει να επικεντρώνεται στη δημιουργία και όχι να ενεργεί ως μεσίτης. Είναι περίεργο για έναν καλλιτέχνη να δημιουργεί κάτι και μετά να πρέπει να μεταμορφώνεται σε έμπορο».