- Τον Οκτώβριο αναμένεται στην ελληνική αγορά το Audi Q3, το οποίο θα εξοπλίζεται με δίλιτρους, υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Τιμή εκκίνησης στη Γερμανία τα 29.900 ευρώ

Ανήκει στην κατηγορία των πολυτελών SUV έστω και αν οι εξωτερικές διαστάσεις του δεν προδίδουν κάτι τέτοιο.
Το Q3 αποτελεί την πρώτη συμπαγών διαστάσεων πρόταση της Audi που συνδυάζει την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (17 εκατοστά) με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης quattro.
Επί της ουσίας πρόκειται για τη μικρογραφία του μέχρι σήμερα γνωστού Q5, μιας και η διαφορά στο μήκος των δύο αυτοκινήτων, η οποία αγγίζει τα 23 εκατοστά, δεν φαίνεται να έχει διαφοροποιήσει τις σχεδιαστικές επιλογές της γερμανικής φίρμας.
Παρόλα αυτά οι εμφανείς ομοιότητες με τα μεγαλύτερα διαστάσεων SUV της Audi, που μπορεί να διακρίνεις κανείς στον μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, περιορίζονται σταδιακά από τη μεσαία κολόνα και πίσω.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός των πίσω φωτιστικών σωμάτων και της πέμπτης πόρτας θυμίζει περισσότερο το "μικρό" A1 παρά τα θηριώδη -για τα δεδομένα της εποχής- Q5 και Q7.
Πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες, η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας δεν ενίσχυσε απλώς την ακαμψία του πλαισίου αλλά συνέβαλλε καθοριστικά στη διατήρηση του συνολικού βάρους κάτω από τα 1.500 κιλά.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, τώρα, πέρα από την υψηλή κατασκευαστική ποιότητα και την εξοπλιστική πληρότητα που επιβάλλουν οι προδιαγραφές της κατηγορίας των premium SUV, το Q3 ξεχωρίζει για την ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών.
Την πρακτικότητα της γερμανικής πρότασης ενισχύει και το γεγονός ότι η χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών ξεκινά από τα 460 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση της δεύτερης σειράς καθισμάτων τα 1.365 λίτρα.
Ανάμεσα στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου θα πρέπει να προσθέσουμε την ικανότητα έλξης βάρους δύο τόνων, όπως άλλωστε και τους δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού που θα είναι διαθέσιμοι από την αρχή της εμπορικής του πορείας.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα που θα αποδίδει 170 και 211 ίππους - ανάλογα με την έκδοση- και τον επίσης δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα η απόδοση του οποίου θα φτάνει στην ισχυρότερη εκδοχή του τους 177 ίππους.
Και οι δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις θα συνδυάζονται με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, σε αντίθεση με την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 140 ίππων που θα είναι δικίνητη.
Ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων συμπληρώνει τις προδιαγραφές του συστήματος μετάδοσης του Q3, με εξαίρεση την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης των 211 ίππων όπου θα τοποθετείται το επτατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic.
Σε κάθε περίπτωση ο βασικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου θα περιλαμβάνει σύστημα Start & Stop, ελαστικά με περιορισμένη αντίσταση κύλισης και σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Πέρα, λοιπόν, από τις εκρηκτικές επιδόσεις –η έκδοση των 211 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 230 χλμ./ώρα- το Q3 εξασφαλίζει και τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 140 ίππων, η οποία απαιτεί μόλις 5,2 λίτρα καυσίμου για να διανύσει σε μεικτές συνθήκες την απόσταση των 100 χιλιομέτρων.
Προαιρετικά, άλλωστε, το Q3 θα προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιήσει, τόσο την απόδοση του κινητήρα όσο και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης και του κλιματισμού, ώστε να περιορίσει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.
Σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, ξεχωρίζει το σύστημα που προσφέρει πρόσβαση στο διαδύκτιο (Αudi Conect), το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της BOSE και το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.
Το Q3 θα παράγεται στην Ισπανία και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του ομίλου VW στο Martorell, ενώ η τιμή του στη γερμανική αγορά θα ξεκινά από τα 29.900 ευρώ.
in.gr